Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Potrebna mi je pomoć prilikom realizacije završnog zadatka pod nazivom: Eksperimentalni postav davača brzine vrtnje motora. Ukratko, radi se o eksperimentalnome postavu na koji će biti montirana dva senzora koji će mjeriti okretaje motora. Signali sa senzora će se prikazati na osciloskopu te će se komentirati razlike u izlaznim signalima te prednosti i nedostaci korištenih senzora. Literature imam, izrada samoga postava nije problem i regulaciju motora ću rješiti preko PWM-a sa SG3525.
Problem mi je pronaći motor kojemu bi mjerio okretaje.
Uvjeti za motor su:
-mora biti dc motor
-mora raditi na naponu automobila tj. 12-14.5V
-mora se vrtjeti na relativno niskom okretajima max. 4000prm, idealno oko 3000rpm.
-bilo bi veoma poželjno da ne koristi reduktor
Za sada sam pronašao samo jedinu firmu koja radi motore koji mi zadovoljavaju uvjete: http://www.igusa.com/pages/motors.html , pa me zanima možete li mi pomoći na način da ako netko zna gdje bi još negdje mogao kupiti motor koji zadovoljava gore navedene uvjete neka baci link ili možda adresu. Iz Hrvatske sam, ali mogu i internacionalne firme koje šalju u Hrvatsku.
Na sljedećem linku je slika kako bi to trebalo izgledati. (Nije finalizirano, međutim na ovo će doći tek neke kozmetičke izmjene):
http://upload.slike.com/slike/2014/04/1 ... tled-1.jpg
Napomena: Velika slika
PS: Pregledao sam već podosta stranica sa hobby motorima, međutim to su sve motori sa previsokim brojem okretaja za ono što meni treba.
Problem mi je pronaći motor kojemu bi mjerio okretaje.
Uvjeti za motor su:
-mora biti dc motor
-mora raditi na naponu automobila tj. 12-14.5V
-mora se vrtjeti na relativno niskom okretajima max. 4000prm, idealno oko 3000rpm.
-bilo bi veoma poželjno da ne koristi reduktor
Za sada sam pronašao samo jedinu firmu koja radi motore koji mi zadovoljavaju uvjete: http://www.igusa.com/pages/motors.html , pa me zanima možete li mi pomoći na način da ako netko zna gdje bi još negdje mogao kupiti motor koji zadovoljava gore navedene uvjete neka baci link ili možda adresu. Iz Hrvatske sam, ali mogu i internacionalne firme koje šalju u Hrvatsku.
Na sljedećem linku je slika kako bi to trebalo izgledati. (Nije finalizirano, međutim na ovo će doći tek neke kozmetičke izmjene):
http://upload.slike.com/slike/2014/04/1 ... tled-1.jpg
Napomena: Velika slika
PS: Pregledao sam već podosta stranica sa hobby motorima, međutim to su sve motori sa previsokim brojem okretaja za ono što meni treba.
It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Da li je bitna snaga tog motora ako nije, onda imaš od HP inkjet printera. msm da im je brzina tu oko 3-4000 na 12V.
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Da li je bitna snaga tog motora ako nije, onda imaš od HP inkjet printera. msm da im je brzina tu oko 3-4000 na 12V.
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Motor mora biti kupljen i sa datasheetom tako da izvlačenje motora iz uređaja ne prolazi. Da je tako jednostavno onda bi uzeo jedan od motora koji imam doma. Prema mojim proračunima motor bi trebao moći izbaciti snagu od max. 10-ak W i to samo ukoliko bi se masa na rotoru htjela ubrzati na otprilike 3000 okretaja u roku 1 sekunde.
Pronašao sam usput još nekoliko stranica, ali ukoliko netko zna još koju ili neki shop neka piše.
http://www.jameco.com/Jameco/catalogs/c141/p82.pdf
http://www.mabuchi-motor.co.jp/en_US/
Pronašao sam usput još nekoliko stranica, ali ukoliko netko zna još koju ili neki shop neka piše.
http://www.jameco.com/Jameco/catalogs/c141/p82.pdf
http://www.mabuchi-motor.co.jp/en_US/
It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Može li ovaj?
http://www.conrad.hr/Motor-Igarashi-s-5 ... 1=tablink2
Tu piše radni napon od 6 do 24 V, pa vjerovatno on na 24 V vrti 5000 rpm, a na 12 V bi mogao zadovoljavati tvoje uvjete
Probaj još malo prošvrljat po toj stranici
http://www.conrad.hr/Motor-Igarashi-s-5 ... 1=tablink2
Tu piše radni napon od 6 do 24 V, pa vjerovatno on na 24 V vrti 5000 rpm, a na 12 V bi mogao zadovoljavati tvoje uvjete
Probaj još malo prošvrljat po toj stranici
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Promjena plana. Motor bi trebao biti do 1500 okretaja na 12V, ukoliko je to moguće, a PWM-om ga onda smanjujem tj. reguliram tako da sve što sam do sada pronašao relativno pada u vodu. Za te okretaje koliko vidim jedino dolazi u obzir motor sa reduktorom.
Ima li itko kakvu ideju možda da promjenim tip motora npr. na koračni ili nešto drugo?? Napajanje sklopa je napon automobila tj. 12-14.5V pa ako netko ima ideju za neki drugi tip motora a da se može napajati sa navedenim vrijednostima slobodno neka piše.
Ima li itko kakvu ideju možda da promjenim tip motora npr. na koračni ili nešto drugo?? Napajanje sklopa je napon automobila tj. 12-14.5V pa ako netko ima ideju za neki drugi tip motora a da se može napajati sa navedenim vrijednostima slobodno neka piše.
It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Ne kapiram te bas najbolje...
Ako ti treba 1500 obrtaja sa poznatim opterecenjem, zar nije najjednostavnije uzeti bilo koji motor koji moze vise obrtaja i onda maksimalni DC PWM-a nastelovati tako da pri njemu bude oko 1500RPM.
Napravis regulaciju PWM-aod 0 do X% i to ti je od 0 do 1500RPM.
Ako ti treba 1500 obrtaja sa poznatim opterecenjem, zar nije najjednostavnije uzeti bilo koji motor koji moze vise obrtaja i onda maksimalni DC PWM-a nastelovati tako da pri njemu bude oko 1500RPM.
Napravis regulaciju PWM-aod 0 do X% i to ti je od 0 do 1500RPM.
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Da pojasnim. . . Meni bi trebao idealno motor koji ide od 0-1500rpm, međutim kako živimo u realnome svijetu to bi bilo na DC motoru sa redukcijom od nekih 50 do 1500rpm (ista stvar je na aku bušilici koja bi bila idealna, ali ju nemogu koristiti). Problem motora sa visokim okretajima pa spuštanje u raspon koji meni treba je taj što tada motori nebi išli na dovoljno niske okretaje. Imam ih doma nekoliko i svi idu najniže do 500-600 rpm na naponu od 1.24V što je i dalje visoko.
Kako je pedja089 napisao, shema prema kojoj radim kontrolu motora ima podešavanje početnoga i krajnjega duty cycle-a tako da mogu fino namjestiti donju granicu tako da se motor vrti najsporije dok mi gornju granicu definira napon napajanja ili ju mogu smanjiti ukoliko je potrebno.
Razlog zbog kojega sam ranije išao na visoke okretaje je taj što je VR senzor sa radilice sa automobila koji ima oko 60+ zubaca dok ih ja imam samo 12 (5 puta manje) pa se bojim da će mi napon na izlasku VR senzora biti nikakav za motor od 1500 RPM što sam kompenzirao motorom sa višim okretajima. Mentor je taj koji bi pak htio niske okretaje kako bi se pokazalo razvijanje signala sa VR senzora (porast amplitude i frekvencije).
Da je po mome taj bi završni bio odavno gotov. Problem je što će to biti pokazna vježba za buduće studente pa moram raditi otprilike kako mentor kaže. Nakon što sam mu pronašao motore sa redukcijom koji idu do 1500rpm, on smatra da bi bilo manje problema sa da pronađem motor bez redukcije koji realno gledano NE postoji za napajanje 12V ili ga ja nisam pronašao. Probati ću ga nagovoriti da uzme motor sa redukcijom budući da ja ne vidim nikakav problem sa njihovim korištenjem. Meni se sve više čini da me mentor onako lagano zaj**ava.
Kako je pedja089 napisao, shema prema kojoj radim kontrolu motora ima podešavanje početnoga i krajnjega duty cycle-a tako da mogu fino namjestiti donju granicu tako da se motor vrti najsporije dok mi gornju granicu definira napon napajanja ili ju mogu smanjiti ukoliko je potrebno.
Razlog zbog kojega sam ranije išao na visoke okretaje je taj što je VR senzor sa radilice sa automobila koji ima oko 60+ zubaca dok ih ja imam samo 12 (5 puta manje) pa se bojim da će mi napon na izlasku VR senzora biti nikakav za motor od 1500 RPM što sam kompenzirao motorom sa višim okretajima. Mentor je taj koji bi pak htio niske okretaje kako bi se pokazalo razvijanje signala sa VR senzora (porast amplitude i frekvencije).
Da je po mome taj bi završni bio odavno gotov. Problem je što će to biti pokazna vježba za buduće studente pa moram raditi otprilike kako mentor kaže. Nakon što sam mu pronašao motore sa redukcijom koji idu do 1500rpm, on smatra da bi bilo manje problema sa da pronađem motor bez redukcije koji realno gledano NE postoji za napajanje 12V ili ga ja nisam pronašao. Probati ću ga nagovoriti da uzme motor sa redukcijom budući da ja ne vidim nikakav problem sa njihovim korištenjem. Meni se sve više čini da me mentor onako lagano zaj**ava.
It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
motori zadnjeg brisača ? motori podizača stakla ? motori centralnog zaključavanja ? pa čak i neki od motora ventilatora ( kabinskog ) .....
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
A, jesi brz!
Sorry, nisam mogao odoljeti.
Sorry, nisam mogao odoljeti.
Lijenost je iz raja izašla.
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
namjerno sam to uradio , kako bi se tema oživjela ..... možda kome još treba ......
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Nema me puno na forumu pa da se javim. Problem je bio što je motor trebao biti kupljen da posjeduje datasheet. Na kraju je ispalo da me mentor malko provozao sa nepotrebnim specifikacijama (na kraju je uzet no name 12V motor sa reduktorom) i još nekim detaljima oko nabavke materijala za izradu na što sam izgubio mnogo vremena, ali na kraju je rad ipak napravljen i završni je položen sa ocjenom odličan + jedini sam od stotinjak studenata imao nešto praktično za napraviti i pokazati a da nije proračun ili seminar. Dolje niže ću staviti link od rada pa kome se da čitati slobodno. Što se tiče nekih detalja vezanih uz rad, ovako napamet:
Na dokumentu se smanjivala kvaliteta i rezolucija slika zbog dimenzija filea pa možda neke slike budu "mutne".
Postav je nakon što je poslikan očišćen od korozije i polakiran.
Umjesto konektora CN3 naknadno je napravljena mala tiskana pločica na koju je stavljen osigurač (ovoga nema u radu tj. na papirima). Postav je zamišljen bio da se spoji na laboratorijski ispravljač sa svim živim i neživim zaštitama na izlazu, međutim kada sam ga konačno napravio ispalo je da se će se spajati na akumulator o čemu nije uopće bilo govora tokom izrade. Parcijalno moj previd budući da sam tako nešto trebao pretpostaviti da bi se moglo dogoditi.
http://www.filedropper.com/zavrsniradmp168162
Ako ima kakvih pitanja stojim na raspolaganju.
Na dokumentu se smanjivala kvaliteta i rezolucija slika zbog dimenzija filea pa možda neke slike budu "mutne".
Postav je nakon što je poslikan očišćen od korozije i polakiran.
Umjesto konektora CN3 naknadno je napravljena mala tiskana pločica na koju je stavljen osigurač (ovoga nema u radu tj. na papirima). Postav je zamišljen bio da se spoji na laboratorijski ispravljač sa svim živim i neživim zaštitama na izlazu, međutim kada sam ga konačno napravio ispalo je da se će se spajati na akumulator o čemu nije uopće bilo govora tokom izrade. Parcijalno moj previd budući da sam tako nešto trebao pretpostaviti da bi se moglo dogoditi.
http://www.filedropper.com/zavrsniradmp168162
Ako ima kakvih pitanja stojim na raspolaganju.
It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Čestitam! Dobili smo još jednog (nezaposlenog?) inžinjera.
P.S. Čestitka je za ocjenu, ne za status zaposlenosti.
P.S. Čestitka je za ocjenu, ne za status zaposlenosti.
Lijenost je iz raja izašla.
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Zaboravih pitati. Kicker, jesi li možda, tijekom prikupljanja materijala za izradu diplomskog rada, negdje naišao na podatak o brzini vrtnje motora u aku-bušilicama (rotora, ne stezne glave)? Treba legi Emigrantu.
Lijenost je iz raja izašla.
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Dok ta ideja nije pala u vodu nešto malo sam se bavio i sa specifikacijama motora sa aku bušilica. Problem kod njih je što je do podataka (izuzev brzine glave, napona i onga što piše na kutiji) od proizvođača nemoguće doći surfanjem po netu. Eventualno direktni upit u tvrtku. Što se tiče samih bušilica i konstrukcije, kako one koriste planetarni prijenosnik za smanjenje brzine vrtnje prijenosni omjeri mogu biti reda veličine 10:1 do 100+:1 u ovisnosti o proizvođaču i izlaznoj brzini stezne glave. Iz toga proizlazi da su to većinom motori sa preko 10000 okretaja na rotoru motora. Evo ti link sa motorima i getribama od DeWalt-ovih aku bušilica pa prouči budući da sam za njih pronašao relativno najdetaljnije podatke.
http://www.robotmarketplace.com/product ... _main.html
Najbolje bi bilo ukoliko imaš motor probati pronaći info o njemu na netu preko oznaka sa istoga. Izlaznu brzinu motora možeš i izračunati tako da (budući da znaš brzinu stezne glave) rastaviš reduktor i preko broja zubi zupčanika dobiješ prijenosni omjer reduktora koji onda množiš sa izlaznom brzinom glave. Zadnja opcija bi ti bila nekakvo direktno mjerenje uređajem za mjerenje broja okretaja.
http://www.robotmarketplace.com/product ... _main.html
Najbolje bi bilo ukoliko imaš motor probati pronaći info o njemu na netu preko oznaka sa istoga. Izlaznu brzinu motora možeš i izračunati tako da (budući da znaš brzinu stezne glave) rastaviš reduktor i preko broja zubi zupčanika dobiješ prijenosni omjer reduktora koji onda množiš sa izlaznom brzinom glave. Zadnja opcija bi ti bila nekakvo direktno mjerenje uređajem za mjerenje broja okretaja.
It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
It's not just tuning . . . It's a lifestyle!
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
Zahvaljujem. Sad znamo malo više.
Lijenost je iz raja izašla.
Re: Pomoć oko završnog zadatka_izbor motora
hvala svima .
ali kada pogledam te cene .... jeftiniji je nov usisivač ....
ali kada pogledam te cene .... jeftiniji je nov usisivač ....