AT/ATX napajanje i ulaz na 12V DC

Rasprava o el. shemama, pitanja i diskusije. Ako ti treba neka shema, ovdje pitaj.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax

Post Reply
User avatar
VasilyZaitsev
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 219
Joined: 03-04-2007, 10:37
Location: Sarajevo, BIH

AT/ATX napajanje i ulaz na 12V DC

Post by VasilyZaitsev »

zdra'o,

ovako, konto sam ubacit komp u auto. Eh, kako su mnogi vec upoznati, jedan od najvecih problema je i napajanje.
Prvo sam bio konto ubaciti manji UPS koji bi paralelno sa baterijom UPS-a bio povezan na akumulator auta. Medjutim, takvo uvezivanje i nije bas isplativo zbog konverzije 12-220-12, iako ponekad imam i potrebu za 220V u autu.
Dalje sam konto da preradim jedno od AT/ATX napojnih jedinica tako da premostim ispravljac sa 220V na samom napajanju, te poslije (EMI) filtera da vezem 12V sa akumulatora. Medjutim, nisam siguran na koji napon napojna jedinica spusta 220V ulaznog napona i na koji napon ga ispravlja za interni rad napojne?
Pregledao sam ovaj forum, ali takvu ideju jos ne zapazih. Znaci, prakticno bi mi trebao DC-DC konverter odnosno premoscavanje ulaznog ispravljaca, pa ako ima koja dusa sa ovog foruma da je to vec radila, pa da malo objasni, bio bih zahvalan.

Cheerz
User avatar
Dariolo
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 822
Joined: 24-08-2006, 23:29
Location: Žepče (BiH), Zagreb (HR)

Post by Dariolo »

neznam jesil vidio al vec je bilo diskutovano o tom par postova dole http://www.elektronika.ba/forum/viewtopic.php?t=2504
User avatar
VasilyZaitsev
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 219
Joined: 03-04-2007, 10:37
Location: Sarajevo, BIH

Post by VasilyZaitsev »

Ma sve sam pregledo, kao i taj post, medjutim niko nije iznio ideju kao ja, ovo sa ulazom od 12V DC. E sad, da li se niko toga nije sjetio (manja sansa) ili je nemoguce (veca sansa), vidjet cemo :D
Firkragg

Post by Firkragg »

Dalje sam konto da preradim jedno od AT/ATX napojnih jedinica tako da premostim ispravljac sa 220V na samom napajanju, te poslije (EMI) filtera da vezem 12V sa akumulatora. Medjutim, nisam siguran na koji napon napojna jedinica spusta 220V ulaznog napona i na koji napon ga ispravlja za interni rad napojne?
Ideja je potpuno kriva, za takvo nesto je potrebno jos jako puno googlanja nakon cega se dolazi do zakljucka da napojnu jedinicu nije isplativo preradjivati za 12V jer to vise nije prerada, nego gradnja cijelog novog napajanja uz koristenje par starih dijelova, prigusnice, trafa i dioda. (Trafo treba premotati sto je vrlo cesto nemoguce).

Znaci, u obzir dolazi samo kupnja ili dizajn niskonaponskog napajanja od pocetka.
User avatar
SaNsKi_Dk
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 210
Joined: 25-03-2007, 16:33

Post by SaNsKi_Dk »

Najbolja ideja je kupi orginal i rahat, druga je ideja alarm baterija sa malo jacim diodama i tako da ti treba samo step down za 3,3v 5v -5v i 12v malo ce te zajebavati -5v :) jer gdje naci onaj jebeni gnd hihi
User avatar
..:: Tihi ::..
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 81
Joined: 19-09-2007, 15:28
Location: Koprivnica, Zagreb
Contact:

Post by ..:: Tihi ::.. »

Ja sam radio par napjanja za kompove u autu.

To su uglavnom SMPS-ovi.
Tkz. Buck Converter.

Tocne sheme nema, nego ima opcenitih, pa moras proracunati sve za svoj slucaj.

Naponi od -5V i -12V su totalno ne bitini za sve novije komove (iznad 2000.).

Tu se moze vidjeti kako je to kod mene izgledalo (dok nisam prodao auto):
http://tomos.11.forumer.com/viewtopic.p ... c&start=15

Da se preraditi i napjanje za 220V. Treba cijeli ulazni dio razlemiti i premotati trafo.
Jedino kaj ostane od staroga je logika, izlazni dio.
Po meni je bolje napraviti cijelo novo nego ici se zezati ovako.
Tihomir Križan
Firkragg

Post by Firkragg »

Tihi: jesi koristio poseban konverter za svaki napon, za 12V bi reko da mora ici SEPIC jer akumulator moze varirati i vise i nize od toga.

One slike na forumu mi ne otvara, samo na prvoj strani.

Sta se tice prerade napajanja, otpada i logika s TL494 jer je namjenjena drajvanju bipolarnih tranzistora, a za 12V moramo nuzno prijeci na mosfete.

Morali bi koristiti SG3535 ili nekakav pre-drajver za mosfete uz TL494 i koristiti drukciji pobudni trafo.

Standby napajanje nije potrebno i ide van, i na kraju je sve sto ostaje prigusnica, trafo, izlazne diode i kondenzatori.

Rastavljanje smolom zalivenog trafa je vrlo cesto jako nezahvalan posao, tako da je po meni dizajn ispocetka daleko bolja opcija.
User avatar
..:: Tihi ::..
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 81
Joined: 19-09-2007, 15:28
Location: Koprivnica, Zagreb
Contact:

Post by ..:: Tihi ::.. »

Da, poseban konvertor je za svaki napon.
Probao sam sloziti da na jednom traficu imam vise napona, al, regulacija je bila uzasna.
Inace se dosta bavim switcherima. Tako da znam kak treba kaj raditi, al, nisam uspio staviti 2 napona na isti i da bude kontrola dobra.

Za 5V i 3.3V sam koristio Buck-ove, a za 12 push-pull konfiguraciju.
Znaci, 12V dio je bas imao primar i sekundar.
Onda sam mu dodao i jos jedan sekundar koji je davao negativan napon, pa na njega 7912 i 7905 za negativne.

Za 5V StandBy sam stavio LM317 i postavio ga na 5V.

Paljenje: Okine se tranzistor koji pali cijelu logiku (svih konvertora).

Da, vidis, nisam uopce razmisljao o drajvanju fet-ova.
Znaci, jos se dodatno komplicira preradba postojeceg.

Sam trafo mi nije problem razdvojiti. Jako cesto ih kortistim.
Skalpelom skinem svu onu zutu traku oko njih i onda ih kuham u vodi na jakoj vatri i nakon cca 10min se daju razdvojiti (uz malu silu).
Tu i tamo se nade neki koji je stvarno tvrdoglav, al, rijetki su takvi. :)

p.s. I, vi ostali ne vidte slike sa linka ili?
Jer, meni normalno otvara i na drugom kompu.
Tihomir Križan
User avatar
SaNsKi_Dk
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 210
Joined: 25-03-2007, 16:33

Post by SaNsKi_Dk »

hmm sta ti se je desavalao kad palis auto, jedan dosadni genstart? :(
User avatar
..:: Tihi ::..
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 81
Joined: 19-09-2007, 15:28
Location: Koprivnica, Zagreb
Contact:

Post by ..:: Tihi ::.. »

Ne, nikad nije bilo restart kompa.
Dok palis auto, napon padne i do 8V (moj je dizel bio).
I svaki pretvarac je projektiran da moze raditi od tih 8V.

Bila su 2 Buck-a sa MC34063 za 3.3 i 5V i jedan bas klasincni SMPS (primar-sekundar, push-pull) sa SG3525 za 12V.
Tihomir Križan
User avatar
Smjesko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4012
Joined: 26-12-2005, 17:12

Post by Smjesko »

..:: Tihi ::.. wrote: ... Bila su 2 Buck-a sa MC34063 za 3.3 i 5V i jedan bas klasincni SMPS (primar-sekundar, push-pull) sa SG3525 za 12V.
@Tihi, za koliku snagu je bio taj bucek sa MC34063? Znas li podatak kolika je najveca moguca snaga izvediva sa MC34063, s obzirom da se na njega spaja otpornik za ogranicenje struje? Ne da mi se citati datashit i racunati. :D
User avatar
..:: Tihi ::..
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 81
Joined: 19-09-2007, 15:28
Location: Koprivnica, Zagreb
Contact:

Post by ..:: Tihi ::.. »

On sam moze dati 1.5A van.
Al, stavis vanjski tranzistor/mosfet, pa ide skoro kolko hoces.

Radio sam s njim jedan pretvarac 72V DC na 12V DC snage 400W.
Otpornik se proracuna prema struji kroz njega.

Najvise snaga ovisi o zavojnici.
Tihomir Križan
Post Reply