alternator
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
-
- Napredujem
- Posts: 171
- Joined: 25-07-2009, 18:12
Re: alternator
Evo spojio sam alternator, samo jel mi netko može reč u koju stranu se vrti alternator, radi hlađenja???
suprotno smjera kazaljke na satu ili u smjeru kazaljke na satu??? Evo pajser zahvaljujem se na informacijama o struji i naponu pobude, sam me zanima to hlađenje, ne želim da mi nekaj pregori unutra.
suprotno smjera kazaljke na satu ili u smjeru kazaljke na satu??? Evo pajser zahvaljujem se na informacijama o struji i naponu pobude, sam me zanima to hlađenje, ne želim da mi nekaj pregori unutra.
Re: alternator
Posto ga hladi turbina koja se nalazi na remenici nije puno bitno, gotovo da je isti ucinak, nesto malo bolje hladi u smjeri kazaljke na satu Ona "usisava" zrak kroz alternator i salje u okolni prostor radijalno oko remenice.
-
- Napredujem
- Posts: 171
- Joined: 25-07-2009, 18:12
Re: alternator
evo još jedan problem, nabavio ja regler i spojio ga u alternator, i sad pošto nemam akumulator, ja + pobude spojio na napajanje od kompa, na +12, onda masu alternatora spojio na masu napajanja i na trošilo, i + alternatora na trošilo. i kad počne se okretat, nema pobude, tj uopče pobuda ne dela. zašto???
Re: alternator
Izmedju kontakata B+ i D+ spoji malu lampicu ( 12V/3-5W), ako koristis kompletan alternator (sa ispravljackim dijelom) nemoj pokretati bez akumulatora. Ugradjene diode imaju veoma nizak probojni napon. Ako je stari alternator u pitanju, zbog tzv. remanentnog magnetizma preko navedene lampice ce sam sebi dati pobudu.
-
- Napredujem
- Posts: 171
- Joined: 25-07-2009, 18:12
Re: alternator
e ako mi možeš objasniti regler, ne kužim ga, moj ima 5 izvoda, jedan je D+ i on se nalazi sa stražnje strane, jedan je valjda masa, jer se direkt sa šarafom priključuje na kučište, e sad u alternatoru ima nekaj crveno sa 4 izvoda, tri s jedne i jedan s strane, ta tri idu na trofazni izlaz, a onaj drugi ide na regler i na jednu četkicu, to pretpostavljam da je + napajanja za regler, onda ima još jedan za drugu četkicu, i još jdan konektor pokraj onog d+ koji dolazi sa B+, tj sa plusa ispravljača. ee sad , kako to sve radi, zajke je to tak spojeno, i zake moram na d+ dovest napon sa b+, ako ga regler več dobiva sa istog b+????
Re: alternator
U ranijim postovima nisam vidio od kog auta je alternator. Bilo bi dobro da ga slikas (tu zadnju stranu). B+ je izlaz koji se spaja na akumulator i to je prikljucak koji izlazi sa onih 6 snaznih dioda, obicno je to ili najveca stopica ili vijak M10. Sam regler ima dvije cetkice i kontakt prema masi i jedno pero tzv D+, na alternatoru se nalazi ili jos jedna manja stopica (ili vijak M5) i to je D+ koji je izlaz sa 3 manje diode u alternatoru. Na D+ se mora dovesti napon pa ili direktno sa vanjskog izvora (12V) preko lampice ili tu istu lampicu spoji izmedju B+ i D+, u rotoru uvijek ostane malo magnetizma (tzv. remanentni) cime ce poceti sam sebe pobudjivati. B+ i D+ se ne preporucuje direktno spajati da ne bi pregorio regled i te male diode za pobudu. Ako se pored velike stopice nalazi jos jedna manja a ne pise na njoj nikakava oznaka onda je i to B+ samo predvidjena za kondenzator za otklanjanje radio smetnji
Re: alternator
samo ispravak "netocnog navoda" M6 vijak NHFniho wrote: najveca stopica ili vijak M10.
-
- Napredujem
- Posts: 171
- Joined: 25-07-2009, 18:12
Re: alternator
sori za gresku i hvala za ispravak, vijak je M6 (a otvor kljuca je 10 hehe-lapsus). I na toj slici se vidi uz ono sto sam rekao znaci B+ obavezan +pol akumulatora, masa i -pol akumulatora. sa B+ na D+ mala sijalica 12V/3W i sve treba da fercera kako valja.
-
- Napredujem
- Posts: 171
- Joined: 25-07-2009, 18:12
Re: alternator
ne šljaka!!!!!!, uzeo adapter, 3-12 V 500 mA, spojio malu alternatora na minus, plus na plus i doveo preko žaruljuce iz božičnih lampica, sa b+ struju na d+, i ništa, na 12 V napon na adapretu 17 V, žaruljuca ne svjetli, onda prebacim na 9 V, napon na žaruljici 12 V i ona se upali, alternator se zavrti na 2880 okretaja uz pomoč elektromotora, ali nema struje na izlazu, ni napona, onda sam tako spojio 5 žaruljica, i stzruja na d+ je bila 500 mA, al i dalje alternator ne proizvodi struju, i lampice se ne gase, al kad direkt spojim, b+ na d+, onda počne proizvodit struju, tj daje 14.4 V stalno, što znači da regler obavlja posao. ali što ne valja sa žarulkjicama onda.
Re: alternator
Ne pokreci alternator bez akumulatora, jer je on jedini "garant" da napon na B+ nece preci kriticnu vrijednost probojnog napona "velikih" dioda. Ako je dugo bio izvan pogona alternator se moze razmegnetisati i da mu treba malo vise da "krene" sa punjenjem". Moze se nakratko spojiti B+ i D+ da "starta punjenje" ali bi poslije toga trebao puniti bez te "kratkospojne pobude". KAd spojis kako sam ranije naveo alternator - akumulator - zaruljicu, zaruljica ce da svijetli i Kad pocne puniti ona se mora ugasiti, sto je znak da alternator puni. Ako se to ne desava znaci da si spalio neku od dioda ili vise njih zbog pokretanja alternatora bez akumulatora. Struja pobude se mijenja u zavisnosti od broja obrtaja i struje punjenja akumulatora i krece se od 4 A pa do 0A. Zaboravi te valjske ispravljace, ne sluze nicemu.
-
- Napredujem
- Posts: 171
- Joined: 25-07-2009, 18:12
Re: alternator
sve sam ispitao da vidim da nekaj nije pregorjelo, ali je sve ispravno. onda nabavim neki stari akku pa probam.
REGLER ZA MOTOR
Treba mi sema reglera za motor!!! moze li mi ko pomoci???????? Radi se o motoru Yamaha 250ccm... Crko mi je regler a nemogu naci drugi... Regler je rtofazni i ima ulazni napon oko 120ACV, a izlaz od 13,8/14,5V i max. 12-15A......
Re: alternator
Jel ima 5 ili 6 zica Oba imaju 3 faze, + i -, a ova sa 6 zica ima jos jednu dodatnu zicu koja ide na do + na akumulatoru, za pracenje napona na njemu.
Ja imam jednu verziju tog reglera, mada nije je tesko prepraviti da bude druga.
Ja imam jednu verziju tog reglera, mada nije je tesko prepraviti da bude druga.
Re: alternator
idi do ovih http://www.regler.sper.hr/
Re: alternator
Pogledaj cene
Original regler za taj motor je oko 10eura. A da se napravi kosta 5 eura...
Original regler za taj motor je oko 10eura. A da se napravi kosta 5 eura...
Re: alternator
Nitko nema viška love , ali svaka čast tko bi se zajebavao s tim za 5 eura .
5 eura me dođe put do chipoteke
5 eura me dođe put do chipoteke
Re: alternator
Od delova imas 6 dioda, 3 tiristora, i 2 tranzistora...
A kinezi to sve spakuju na jednu plocicu silicijum, nalepe je na komad aluminijuma za hladnjak, zaliju plastikom i pici misko...
A kinezi to sve spakuju na jednu plocicu silicijum, nalepe je na komad aluminijuma za hladnjak, zaliju plastikom i pici misko...
Re: alternator
ima 5 izvoda, 3 ulaza, 1 izlaz +... i naravno 1 GND koji je povezan sa kucistem. vidi nesto, nije 10 nego 50eura a i troskovi dok odem u zagreb po njega kod cika djure orginalni regler je oko 120-150eura nov, a polovan oko 50-60eura. ganjam ga citavu zimu.... ovaj SPER-ov je odlican, kolega ga je nabavio i odlicno mu radi, bolje nego orginalan....
Re: alternator
Ja i zaboravio. Nisam mogao naci semu za trofazni, pa sam prepravio ovu za dvofazni, ali u principu ista stvar. Samo dodat jos jedan tiristor... Ja sam koristio diode od starog alternatora od kola.
- Attachments
-
- 3f regler.PNG
- (4.95 KiB) Downloaded 1 time