NT 2200 aka. TMK 2200

Forum o svemu i svačemu, ALI vezanim za elektroniku.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF

Post Reply
User avatar
Flash
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 91
Joined: 17-01-2006, 10:35
Location: Hrvatska, ZGB

NT 2200 aka. TMK 2200

Post by Flash »

Image

Pozdrav!!

Neznam koliko se o ovome tramvaju raspravljalo na ovom forumu, ali pošto sam se prije nekoliko minuta vratio iz tvornice, u kojoj nastaju, htio bih sa vama podijeliti neke činjenice i spoznaje iz prve ruke.

CROTRAM je konzorcij (KONČAR, GREDELJ, ĐĐ), koji je osvojio natječaj za izgradnju tramvaja, za ZET. Prije toga su zajedno napravili 16 NT2100-ki, koji nisu bili nekakva posebna revolucija, jer nisu bile realizirane kao niskopodni tramvaji.

Što se samoga NT2200 tiče: tramvaj je napravljen od 5 modula, od toga su tri pogonska i 2 povezna. Kako bi se postigla niskopodnost, tramvaj nema nosečih osovina, koje bi spajale nasuprotne kotače, a motori su položeni pod 90° u odnosu na kvazi-osovine, na koje su pričvršćeni kotači. Motori i kotači su praktički smješteni u putnički prostor, ali činjenica što nema osovina, omogućuje prolaz putnika.

Na NT2200, nalazi se šest trofaznih-asinkronih motora, svaki snage 65kW. Pogon se prenosi na kotače posebnim vratilom i setom reduktora.

U samom tramvaju koriste se 43 mikrokontrolera, razvijena u KONČAR inžinjeringu, koje među ostalim čine i glavni sklop tj. NADREĐENO RAČUNALO. Postoje dva ovakva računala, u slučaju da jedno otkaže, to se dogodilo samo jednom u 5 milijona prijeđenih kilometara do sad.

Tijekom cijelog rada vrše se preispitivanja svih parametara motora, od kutne brzine, kutne akceleracije, do termo-ovisne promjene otpora u zavojnicama motora, sve to kako bi se optimizirao sam rad.

Svaki pogonski modul radi samostalno, te pri otkazivanju jednoga, ostala dva ili jedan mogu odvesti vozilo do spremišta/servisa.

Napajanje se vrši pomoću 600VDC gradske mreže. Pri prihvatu i razvodu tog napona generiraju se izmjenični naponi. 220V/50Hz, za pokretanje klima jedinica, kasnije hardwera računala i ostalih pratećih uređaja. I trofazni izmjenični napon promjenjive frekvencije, preko kojega se određuje kutna brzina i moment motora. Ovaj sustav je isključivo upravljan diskretnim naponima iz jednog od mikroračunala gibanja-trajektorije.

Kočenje se obavlja, elektromagnetski preko samog-a motora i kočionim diskom, sile trenja 20kN. Masa koju treba zaustaviti se kreće od 42 do 60 tona. Sustav posjeduje programe zaštite od proklizivanja pri startu ili zaustavljanju, zaštitu od "zapeglavanja" kotača i niz uz to vezanih podprograma. Važno je spomenuti da se sva energija iz elektromagnetskog sustava kočenja, oslobađa u mrežu ili ako nema dovoljno potrošača u otporničku kaskadu.

Upravljanje se vrši iz vozačke kabine pomoću kontrolne palice. Tamo se nalaze zasloni koji ispisuju, sve parametre koji su potrebni vozaču. Vozački prostor posjeduje vlastitu klimatsku jedinicu te tako ne ovisi o jedinicama za klimatiziranje putničkog prostora.

.....PITANJA.....
Đoni je za mene MRTAV ČOVJEK!!! R.I.H.
User avatar
schumo
Napredujem
Napredujem
Posts: 143
Joined: 24-10-2007, 21:09

Post by schumo »

Mene samo zanima kako se upravljaju onim skretnicama na tracnicama. Dali je to odradjeno vracanjem odredjenih signala u mrezu il bezicna komunikacija sa skretnicom
Covjek je najsavrsenije bice koje svaka budala moze napravit.
User avatar
Flash
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 91
Joined: 17-01-2006, 10:35
Location: Hrvatska, ZGB

Post by Flash »

Nažalost, još uvijek postoji stari način, preusmjeravanja napona, zbog toga tramvaj posjeduje baterije, koje mu mogu omogućiti određenu autonomiju, u slučaju kada se treba odspojiti od mreže, kako bi pomaknuo skretnicu.

Kolko sam čuo danas, končar ima način i ideju za nove skretnice, ali treba se riješiti starih tramvaja, stvar tj. sve ovisi o ZET-u.
Đoni je za mene MRTAV ČOVJEK!!! R.I.H.
User avatar
CyberSky
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 287
Joined: 16-01-2006, 18:21

Post by CyberSky »

Radi ti tako da tramvaj ak oće skrenuti pošalje napon preko otpornike na tačnicu i tako aktivira elektromagnet koji okrene skretnicu. Za to vrijeme tramvaj radi na bateriju(ispod zadnjih sjedalica) tj. kapacitivnu bateriju(na krovu) pošto se tada odvoji od mreže.
User avatar
schumo
Napredujem
Napredujem
Posts: 143
Joined: 24-10-2007, 21:09

Post by schumo »

Tako znaci. Hvala
Covjek je najsavrsenije bice koje svaka budala moze napravit.
User avatar
CyberSky
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 287
Joined: 16-01-2006, 18:21

Post by CyberSky »

Inače tramvaj povuče oko 1kA pri kretanju s time da je pri kretanju puno blaži prema mreži od ovih starijih pošto potrošnja kreće od nula pa do max dok kod ovih starih on odma povuće max struju što predstavlja veliko opterećenje za mrežu. Isto tako kada stoji na mjestu smanji potrošnju kako nebi oksidirao vodove pregrijavanjom voda na toj točki te te tako oslabio kabel.
User avatar
Smjesko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4012
Joined: 26-12-2005, 17:12

Post by Smjesko »

Dodao bih par kritika na racun "plavog ljepotana". Kao prvo, slaba je zvucna izolacija izmedju sasije i putnickog prostora pa je velika buka u putnickom prostoru tijekom voznje. Kao drugo, plasticni materijali ispustaju amonijak pa u putnickom prostoru (posebno ljeti) smrdi kao u stali. Kao trece, u blizini vratiju nedostaje stropnih precki za drzanje pa sam u guzvi prisiljen oslanjati se na sise putnica koje se naguraju oko mene. :lol:
User avatar
Elektronicar
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 467
Joined: 19-01-2008, 17:05
Location: Balkan

Post by Elektronicar »

Smjesko wrote:nedostaje stropnih precki za drzanje pa sam u guzvi prisiljen oslanjati se na sise putnica koje se naguraju oko mene.
Bolje i to nego da se naslanjas na q****e putnika :lol:
User avatar
Flash
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 91
Joined: 17-01-2006, 10:35
Location: Hrvatska, ZGB

Post by Flash »

@Smjesko

Ako baš hoćeš iz prve ruke, niti nema izolacije od buke motora, jer praktički sjediš iznad kotača, ali još nešto, ako uspiješ pronaći motor od 65kW, koji radi tiše od ugrađenog---svaka ti čast.

Prečke su riješene u novoj seriji, tako da nemaš frke.
Đoni je za mene MRTAV ČOVJEK!!! R.I.H.
User avatar
Smjesko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4012
Joined: 26-12-2005, 17:12

Post by Smjesko »

@Flash, buka motora je podnosljiva, ali dok se krece po tracnicama onda ruzi ubi-Boze. A rucke su djelomicno rjesene. Mogu se drzati visoki ljudi, a kepeci se opet moraju ljuljati i naslanjati na ono na sto se ovaj balkanac voli naslanjati :lol:
User avatar
Elektronicar
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 467
Joined: 19-01-2008, 17:05
Location: Balkan

Post by Elektronicar »

Eto nama pravog umetnika koji nas nadahnjuje višim i plemenitim osećanjima i utiče na nas svojim smešnim komentarima.
p.s. kepec vreme je da se odraste :lol:
User avatar
Flash
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 91
Joined: 17-01-2006, 10:35
Location: Hrvatska, ZGB

Post by Flash »

@Smjesko

Mislim, stvarno :?. Hočeš reći da se čuje glasnije od starih ĐĐ-a ili da se čuje glasnije od bilo kojeg vozila koje prijanja metalom na metal?!?!
Đoni je za mene MRTAV ČOVJEK!!! R.I.H.
User avatar
CyberSky
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 287
Joined: 16-01-2006, 18:21

Post by CyberSky »

Ne ruži ništa pri startu, zuji i to je to, sve je u podnošljivim razinama i tako ti je bitno da te čim prije odpelje do odredišta. U novim tramvajima se nit ne moraš držati dok ne skreće :) pošto ima mekan start,sam sam svjedok tome, kad se vozim u novom nigdje se ne držim i još nisam pao. Tramvaj je odličan osim te plastike koja se maže dosta brzo,ima nekih dječjih bolesti al to će se riješiti. Isto tako mora se uzeti u obzir da je unutrašnjost napravljena prema ZET-u,a to je da se utrpa čim više ljudi i da čim manje košta, dok je vani slučaj da je čim veći komfor jer si to mogu i priuštiti!
User avatar
Flash
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 91
Joined: 17-01-2006, 10:35
Location: Hrvatska, ZGB

Post by Flash »

@CyberSky

Upravo to!!



A kaj se tiče drugih zemalja, npr. u Hrvatskoj je gužva ako nemožeš ući u tramvaj. U Finskoj je gužva ako nemožeš sjesti u tramvaju :D .

U Finskoj imaš tramvaje sa prostorom za transport bicikala :) .
Đoni je za mene MRTAV ČOVJEK!!! R.I.H.
Post Reply