PALJENJE I GAŠENJE FAROVA

Rasprava o el. shemama, pitanja i diskusije. Ako ti treba neka shema, ovdje pitaj.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax

Post Reply
User avatar
adnan980
Posts: 24
Joined: 19-02-2007, 04:44
Location: Sarajevo

PALJENJE I GAŠENJE FAROVA

Post by adnan980 »

E ovako, imam jedno pitanje za neki prijedlog ili novu ideju.
S obzirom da sada po zakonu o saobraćaju svjetla moraju biti uključena non-stop, ja sam sebi napravio sklop preko releja tako da mi se pale i gase automatski pri paljenju-gašenju auta. Dakle sklop je jednostavan, doveo sam + koji se pali samo pri pokretanju motora na relej i kad on upali prespoji kontakte od svjetla.
Problem je u tome što relej radi stalno kao i svjetla, što uzrokuje zagrijavanje namota, ali to i nebi bio toliki problem kao što je problem kontakata releja jer struja od oba svjetla prolazi kroz njih i oni se JAKOOOO zagrijavaju što na kraju rezultira topljenjem.
E sad ja pitam: postoji li neki elektronski sklop koji bi vršio ulogu releja i držao uklopljeno sve dok postoji onaj + sa kljuća a da opet takav sklop može izdržati jačinu struje ???

Molio bih ako neko ima konretan odgovor a ne komentare tipa zamjeni relej ili tako nešto.

HVALA
xyz
Posts: 6
Joined: 23-04-2007, 19:24

Post by xyz »

Neznam zasto bi smetao komentar da se zamijeni relej jer, zasto ne iskoristit relej koji i inace to radi-ipak je za to predviden (struja od 30A sto je skroz dovoljno),nije skup i ima ga svugdje za kupiti...
Ja sam to rijesio takvim relejom i jos par dijelova i nema nekakvog veceg grijanja...pogledaj na http://fr*e-st.t-com.hr/mamic/auto/
User avatar
stojke369
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 3913
Joined: 19-10-2005, 01:41
Location: Srbija-Paracin

Post by stojke369 »

Ima tema koja je resena po pitanju svetla.Potrazi po forumu
User avatar
MladaNada
Stariji član
Stariji član
Posts: 2529
Joined: 20-05-2006, 14:57
Location: Banja Luka RS , Novi Sad RS , Herceg Novi CG

Post by MladaNada »

Mozda obicni optokapler sa otpornikom i trijakom ili optotrijak?
User avatar
adnan980
Posts: 24
Joined: 19-02-2007, 04:44
Location: Sarajevo

Post by adnan980 »

xyz wrote:Neznam zasto bi smetao komentar da se zamijeni relej jer, zasto ne iskoristit relej koji i inace to radi-ipak je za to predviden (struja od 30A sto je skroz dovoljno),nije skup i ima ga svugdje za kupiti...
Ja sam to rijesio takvim relejom i jos par dijelova i nema nekakvog veceg grijanja...pogledaj na http://fr*e-st.t-com.hr/mamic/auto/
Ma ok je, mozda je to malo grubo isplaosto sam napisao to na kraju za zamjenski relej ali sam imao na umu drugaciju situaciju, ima raje koja jednostavno procita temu i onda lupi sto mu prvo padne na pamet. E sad da se vratim na temu:
Moj relej je slicnih dimenzija ali je 20 A, mozda se zato kontakti užare (toliko da se pocela topiti plastika okolo) a ovaj relej ima 4 izlaza, gdje mogu kupiti ovaj sto si mi ti sugerisao.
Ja sam iz Sarajeva inace.
xyz
Posts: 6
Joined: 23-04-2007, 19:24

Post by xyz »

Ja sam relej kupio u chipoteci,inace ga imas uzeti u bilo kojoj malo boljoj prodavaonici autodijelova... Ako racunas da je snaga zarulja 2 x 55w dolazimo do toga da je struja cca 10A, dakle 20A bi trebalo biti dovoljno...
User avatar
adnan980
Posts: 24
Joined: 19-02-2007, 04:44
Location: Sarajevo

Post by adnan980 »

ali jos me nesto zanima, niti jedan relej u autu ne radi non stop (bar koliko ja znam) svi sluze samo za upotrebu neko vrijeme, zanima me ako recimo idem na put nekih 4-5 sati, dali ce to smetati i dali ce se namoti releja previse ugrijati prilikom tako dugog rada ???
User avatar
SaNsKi_Dk
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 210
Joined: 25-03-2007, 16:33

Post by SaNsKi_Dk »

imas u fis vitezu kaki oces
tox master
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 583
Joined: 09-01-2006, 01:02
Location: brcko dc

Post by tox master »

ja sam kod sebe na auto stavio neki relej koji je skinut sa termo kinga i ima tri para kontakata.
na jedan kontakt sam spojio oborena svjetla a na drugi poziciju i radi bez problema.doduse posle pola sata kada pipnem plastiku bude topla ali ni blizu da se tope sami kontakti.
a na drugom autu sam stavio obican auto relej od 30A i radi bez problema vec par mjeseci a isto tako bude topao a dnevno bude ukljucen i po par sati.
samo ti nadji taj relej od 30A i nema glava da te boli,mada po mom misljenju bolje otidji na neki auto-otpad pa uzmi polovan (bosch ili neki slican) posto su ovi novi sto se prodaju dosta losije izrade nego sto su bili ti stari.

pozdrav
xyz
Posts: 6
Joined: 23-04-2007, 19:24

Post by xyz »

adnan980 wrote:ali jos me nesto zanima, niti jedan relej u autu ne radi non stop (bar koliko ja znam) svi sluze samo za upotrebu neko vrijeme, zanima me ako recimo idem na put nekih 4-5 sati, dali ce to smetati i dali ce se namoti releja previse ugrijati prilikom tako dugog rada ???
Svjetla ako imaju relej rade non stop,pumpa benzina isto,.... Dakle moze relej raditi i duze nego sto ti treba :D
User avatar
wizard
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 391
Joined: 11-05-2005, 22:59
Location: bihac

Post by wizard »

nije to bas najbolje rjesenje, to moze usporiti startanje vozila s tim da crpi akumulator, bolje napraviti neki elektronski sklop koji ce paliti svijetla 10 ili 5 sekundi nakon startanja motora 8)
Intel P IV 3.02GHz, RAM 1024MBddr400, Ati Radeon X1650Pro IceQ 256ddr2, HDD Maxtor 80GB 7200rp/m, DVD ROM, DVD RAM, Windows Vista Ultimate
tox master
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 583
Joined: 09-01-2006, 01:02
Location: brcko dc

Post by tox master »

nisam ni obracao paznju na koji nacin mislis da pobudjujes taj relej...
ako si mislio da ga spojis direktno preko kontakt da cim das kontakt da se relej pali onda to nije bas pametno rijesenje sto rece wizard a posebno zimi kada je svakom akumulatoru mnogo teze nego zimi i pokretanje motora sa upaljenim svjetlima mnogo pogorsava stvar.
moze se napraviti mali tajmer koji ce da odgodi start releja na nekoliko sekundi ali najjednostavnija varijanta je vezati namotaj releja na alternator (drugi kraj naravno na masu) i onda se relej pali kada alternator pocne da puni to jest cim motor dobije odredjen broj obrtaja a iskljucuje se cim alternator prestane da puni akumulator sto se bas trazi u ovom slucaju.

pozdrav
User avatar
adnan980
Posts: 24
Joined: 19-02-2007, 04:44
Location: Sarajevo

Post by adnan980 »

tox master wrote:nisam ni obracao paznju na koji nacin mislis da pobudjujes taj relej...
ako si mislio da ga spojis direktno preko kontakt da cim das kontakt da se relej pali onda to nije bas pametno rijesenje sto rece wizard a posebno zimi kada je svakom akumulatoru mnogo teze nego zimi i pokretanje motora sa upaljenim svjetlima mnogo pogorsava stvar.
moze se napraviti mali tajmer koji ce da odgodi start releja na nekoliko sekundi ali najjednostavnija varijanta je vezati namotaj releja na alternator (drugi kraj naravno na masu) i onda se relej pali kada alternator pocne da puni to jest cim motor dobije odredjen broj obrtaja a iskljucuje se cim alternator prestane da puni akumulator sto se bas trazi u ovom slucaju.

pozdrav
pa na alternator sam i mislio, a tako sam i naznacio gore (plus koji se pojavi tek po startanju motora) tako sam reko, znaci nista na kontakt
User avatar
m.ivanovski
Napredujem
Napredujem
Posts: 110
Joined: 04-04-2006, 22:26
Location: Stip
Contact:

Post by m.ivanovski »

ja imam semu o tome samo cu ja postaviti sutra zasto sada nemogu da je nadjem.Mislim da semu sadrazi dve IC.Ta sema je kad upalis auto oni se automatski pale a kad ugasis auto automatski se gase.
Post Reply