Indikator rezerve goriva

Projekti naših članova foruma koji su još uvijek u fazi izrade.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax

Post Reply
fere49
Posts: 6
Joined: 20-09-2012, 10:03

Indikator rezerve goriva

Post by fere49 »

Ovako, radim indikator rezerve goriva za motor, al naisao sam na problem..

U rezervoaru se nalazi NTC otpornik koj kada je na suhom se zagrije (smanji se otpor i potece veca struja, a lampica upali), a kad je u benzinu benzin ga hladi i nemoze porasti struja do te mjere da se upali lampica....

Sad, problem je taj sto meni NTC se ugrije, smanji mu se otpor, poraste struja (lampica se upali) i tako sve vise i vise, on se zagrije preko 100°C, pa nemogu si to stavit u rezervoar :)

Nego molim vas ako ima ko kakvu ideju da ga zadrzim na recimo 60°C pa dok struja naraste do neke vrijednosti da se iskljuci njegovo napajanje, struja ce pasti, pa se opet ukljuci, on dodje na 60°C opet iskljuci i tako stalno u krug...????

Molim pomoc i unaprijed hvala!
User avatar
trax
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 3508
Joined: 08-01-2005, 18:04
Location: 75k, BA
Contact:

Re: Indikator rezerve goriva

Post by trax »

Imas li ti kakvu shemu toga sto radis? Zasto ti se taj otpornik uopste zagrijava???
fere49
Posts: 6
Joined: 20-09-2012, 10:03

Re: Indikator rezerve goriva

Post by fere49 »

Nemam shemu, jer jednostavna je napajanje 12V, lampica i NTC u seriji...
NTC se mora zagrijavat dok nema dovoljno goriva da ga hladi, on se zadgije (jer tece struja kroz njega), zbog njegvog zagrijavanja otpor mu padne i lampica se upali, samo za to je dovoljno kojih 60ak°C, al posto i nakon tih 60°C i dalje tece struja kroz njega on se i dalje sve vise i vise zagrijava...
User avatar
trax
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 3508
Joined: 08-01-2005, 18:04
Location: 75k, BA
Contact:

Re: Indikator rezerve goriva

Post by trax »

Pa normalno da ce se grijati kad kroz njega tece struja sijalice. :D

Najprimitivnije rjesenje je da stavis opto-coupler. NTC otpornik ce da pali internu LE diodu unutar opto-couplera a opto-coupler ce da pali tu tvoju sijalicu (da li preko tranzistora ili ne, zavisi od opto-couplera).

Medjutim, ovo se ne moze aplicirati kod tebe jer koliko vidim ti koristis tu pojavu da ti gorivo hladi otpornik a struja kroz sijalicu bi ga trebala zagrijavati.

Da sam na tvom mjestu, ja bi promjenio pristup ovom problemu da slucajno ne eksplodiras kasnije :) Postoji varijanta da napravis neku elektroniku koja bi nakon detekcije da je rezervoar na rezervi, iskljucila struju kroz otpornik do narednog punjenja rezervoara. To naredno punjenje rezervoara naravno taj otpornik ne moze znati pa bi onda trebalo napraviti da elektronika "sampluje" odnosno povremeno ukljuci struju kroz otpornik i ako se on odma pregrije to znaci da je jos uvijek na rezervi. Mislim da se to analognom elektronikom moze rijesiti sa timerima. Ne znam zasto koristis NTC otpornik za ovo... stavi plovak sa potenciometrom kao sav normalan svijet :-)
fere49
Posts: 6
Joined: 20-09-2012, 10:03

Re: Indikator rezerve goriva

Post by fere49 »

iz tog sveg sam zakljucio da bi se mozda dala napravit kakva "sklopka" pomocu tranzistora ili neceg slicnog koja bi radila tako da na odredjenoj vrijednosti struje iskopca sklop, pa opet na nekoj malo manjoj ukopca, pa da to stalno ukapca, iskapca i to ponavlja
User avatar
trax
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 3508
Joined: 08-01-2005, 18:04
Location: 75k, BA
Contact:

Re: Indikator rezerve goriva

Post by trax »

editovao sam svoj post u medjuvremenu da dodam jos nesto, pa procitaj gore iznad...
fere49
Posts: 6
Joined: 20-09-2012, 10:03

Re: Indikator rezerve goriva

Post by fere49 »

trax wrote:Da sam na tvom mjestu, ja bi promjenio pristup ovom problemu da slucajno ne eksplodiras kasnije :)
Necu eksplodirat, pa zato i sve usavrsavam na stolu prvo, a taj princip je inace u originalu montiran na motoru i tako radi, na 80% motocikala i auta, samo sto je kod mene taj NTC u rezervoaru rinknul, pa nisam imal svjetla rezerve...
User avatar
trax
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 3508
Joined: 08-01-2005, 18:04
Location: 75k, BA
Contact:

Re: Indikator rezerve goriva

Post by trax »

Nisam znao da se to tako rijesava. Ja sam mijenjao pumpu za benzin na VW Polo 1997 god., prije 7 dana. Imala je 4 zice: +, - za napajanje pumpe, i 2 za plovak. Instrument tabla upali rezerva-lampicu kada otpor na plovku dostigne odredjenu vrijednost i to je to.

Predlazem ti da uzmes originalnu elektroniku iz nekog motora/auta, siguran sam da nije skupa, i pogledas kako je to rijeseno sa NTC-om. Pa cak i ako je njima bilo svejedno sto se taj otpornik pregrijava onda ni tebe ne treba da zabrinjava.

Mozda neko drugi ima nekakvo rjesenje...?
fere49
Posts: 6
Joined: 20-09-2012, 10:03

Re: Indikator rezerve goriva

Post by fere49 »

Ma problem je taj da ja nemam mjesta za plovak, a i nemam ga gdi usaravit, jer ovo je odma na pumpi goriva montirano
User avatar
morski_pas
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 639
Joined: 07-03-2011, 23:58
Location: Rijeka

Re: Indikator rezerve goriva

Post by morski_pas »

kao što ti je rekao trax igranje sa bilo kakvim naponom koji prolazi kroz gorivio je dosta rizično bez obzira kako je izvedeno i čisto sumnjam da je samo tako napravljeno kako si ti pojasnio , po meni ako želiš jednostavan i siguran način pokazatelja rezerve ili nivoa goriva izvedi to sa reed sklopkom i magnetom unutar plastične cijevčice,i neznam kako mjeri rezervu na pumpi za gorivo to nije onda rezerva nego prazan spremnik :?:
pogledaj ovo
http://www.meder.com/uploads/pi*s/Brake ... lution.gif
Image
Image
User avatar
trax
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 3508
Joined: 08-01-2005, 18:04
Location: 75k, BA
Contact:

Re: Indikator rezerve goriva

Post by trax »

Bas sam gledao sinoc na Discovery - How Its Made, kako se pravi pumpa za gorivo. Pumpe su potopne, znaci motor sa zicama je uronjen u gorivo. To mi je cudno, ali kazu da je 100% bezbjedno!

Medjutim, taj NTC sto grije gorivo mi je onako malo, cudan :-)
User avatar
Kukinjos
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1724
Joined: 28-03-2012, 18:01
Location: Split

Re: Indikator rezerve goriva

Post by Kukinjos »

Točno, potopne pumpe za gorivo su standard u svim automobilima, podmazuju se i hlade gorivom koje teče oko njih. Ntc na 100 stupnjeva nikako ne može upaliti benzin, može samo u trenutku kad ga zalije manja količina goriva s njega nešto isparit, ali se zbog male mase NTC jako brzo ohladi. Evo nešto iznenađujuće, dizel se pali npr. na nižoj temperaturi od benzina po tabelu iz Wikija:
http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_point
pogledaj tablicu u stupcu "Autoignition temperature"
a za više kemikalija vidi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Autoignition_temperature
Naravno da treba bit određen odnos zraka i goriva kako bi uopće došlo do eksplozije ili samozapaljenja. Pa sam mišljenja, kako je to s NTC otporom sasvim ispravan način signalizacije.
Cezare, star sam i nemoćan, ali poslušaj moj savjet ....
Jocoo
Napredujem
Napredujem
Posts: 104
Joined: 16-03-2012, 15:07
Location: Split

Re: Indikator rezerve goriva

Post by Jocoo »

Evo ovdje je sve ljepo objašnjeno kako se to napravi te ima i šema, samo mislim da ćeš se morati registrirati da bi vidio:
http://forum.bjbikers.com/index.php?/to ... ve-goriva/
fere49
Posts: 6
Joined: 20-09-2012, 10:03

Re: Indikator rezerve goriva

Post by fere49 »

Hvala! Evo na kraju je sve napravljeno s magneticima i reed sklopkom (izvadjena iz brzinomjera na biciklu :) )...
Post Reply