alternator

Ako ste početnik ovo je pravo mjesto za vas. Sva opšta diskusija o elektronici i/ili elektrotehnici se treba odvijati ovdje.

Moderators: stojke369, pedja089, [eDo], trax, LAF

Re: alternator

Postby makacbl » 08-05-2010, 10:45

Hvala puno.... u ponedeljak cu ga napraviti, posto nemam nekih elemenata a sad ih nemam gdje kupiti... :)
Javim kako je ispalo :)))
makacbl
 
Posts: 5
Joined: 06-05-2010, 17:12
Location: Banja Luka

Re: Re: alternator


Re: alternator

Postby pedja089 » 08-05-2010, 14:59

Ta sema bi morala da radi, nju nisam probao, ali jednu jako slicnu jesam. Ako je pogledas ni princip rada nije tesko shvatiti, a i krajnje je jednostavna. Ako ne mozes naci jake diode, mozes vezati i po 2 u paralelu.
User avatar
pedja089
 
Posts: 7483
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: alternator

Postby makacbl » 08-05-2010, 22:24

vidoo sam da je jako jednostavna... mjerio sam potrosnju kad upalim sve uredjaje na motoru i neide preko 8-9A, takoo da ce mi biti i ovo dovoljno...
makacbl
 
Posts: 5
Joined: 06-05-2010, 17:12
Location: Banja Luka

Re: alternator

Postby makacbl » 24-05-2010, 17:23

sastavio sam regler i radi ko zmaj :D bez greske i negrije se uopste.... hvala puno....
makacbl
 
Posts: 5
Joined: 06-05-2010, 17:12
Location: Banja Luka

Re: alternator

Postby sper » 23-06-2010, 22:24

Bez sumnje shema za paralelni regler radi. Ima određene nedostatke: Kada prorade tiristori paralelne regulacije (kratko spajaju generator) struja nastavi da teče preko glavnih dioda koje ispravljaju minus pol. Stoga su te diode maksimalno opterećene u shemi. I naravno, generator je uvijek maksimalno opterećen ili punjenjem ili kratkim spojem paralelne regulacije. Stoga se može očekivati veliko zagrijavanje na višem broju okretaja. Elektrolitski kondenzatori trebaju biti za 105°C, ali će svejedno promijeniti karakteristike sa vremenom. U konkretnom slučaju se može očekivati da će otkazivanje (ako ne zakažu diode i tiristori zbog pregrijavanja) završiti sa nekontroliranim punjenjem akumulatora. I naravno ovaj regler (kao niti jedan regle za motocikle) ne iskušavajte bez spojenog akumulatora!!

Htio bih samo dodati da regleri (SPER), koje radim, rade na principu serijskog ispravljanja jer sam želio napraviti pozitivan kvalitetni odmak od paralelnih reglera. Time je struja iz generatora samo struja potrošnje, generator se grije manje, zagrijavanje reglera je manje, a kontrola napona akumulatora je bitno bolja jer se odluka o punjenu donosi, ako je napon niži od zadanog (14V). Stoga i ne radim isključivo paralelne reglere. Kombinaciju serijskog i paralelnog reglera koristim za visokoturažne motocikle (preko 7000 rpm). I osim toga, u reglere ne stavljam elektrolitske kondenzatore jer su podložni ubrzanom starenju na povišenoj temperaturi. Zbog toga, kao zbog i neosjetljivosti na povišeni napon na akumulatorskim stezaljkama očekujem da se regler neće kvariti. I dosada mi je uspjelo na preko 70 reglera.

Nisam se došao reklamirati nego samo ukazati na probleme koji se mogu javiti na paralelnom regleru po ovoj shemi i na što treba obratiti pažnju kod samogradnje i što se može očekivati sa vremenom.

Pozdrav
User avatar
sper
 
Posts: 3
Joined: 23-06-2010, 21:12

Re: alternator

Postby pedja089 » 23-06-2010, 22:40

Sve je to jasno, i za ocekivati...
Ja sam radio i jedne i druge, do duse svaki u po 1 primerku, toliko mi trebalo...
Ali bilo davno pa sam iskopao samo ovu semu...
Ne bi bilo lose da stavis i seme po kojima ti radis, jer je to nesto sto zatreba...
User avatar
pedja089
 
Posts: 7483
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: alternator

Postby sper » 24-06-2010, 22:01

Svojedobno sam na svojoj stranici imao upotrebljivu shemu serijskog reglera nekoliko godina i downoladana je nekoliko stotina puta. Međutim, u ovom poslu je shema najvažnija pa sam je morao skinuti. Objavio sam blok shemu spoja tiristora i dioda.
Dosta ideja za samogradnju se može naći iz patenata. Npr. US patent 4401936 "PROTECTION SYSTEM FOR SERIES REGULATOR" iz 30.08.1983. godine.http://www.freepatentsonline.com/4401936.pdf

Da samo ne pričam, donosim i poboljšanu shemu paralelnog reglera. Onu istu sam modificirao spajanjem tiristora u trokut i dodavanjem još jedne diode radi smanjenja mogućnosti slučajnog okidanja. Evo koja je prednost ove izmjene:
- struja kratkog spoja ne teče kroz diode te se diode mogu staviti i za 20A
- kratki spoj Ac generatora se radi u prosjeku preko 1,5 tiristora te je potrebno staviti jači BT152 tiristor. Preporučio čak i tyn640.
- očekivana disipacija bi trebala biti 25% manja kad prorade tiristori (ako je struja punjenja 0). Smanjenje grijanja je (Igeneratora-Iout)*0,5V*Y , a gdje je Y koeficijent zagrijavanja hladnjaka po watu (°C/W tj. K/W)
- struja okidanja tiristora teče samo dok se ne sruši ulazni napon te se time smanjuje i disipacija na driveru BD244.
- struja okidanja je manja jer najviše dva tiristora imaju uslove za okidanje te se time još smanjuje grijanje preddrivera BD244
- samo je jedna dioda više u odnosu na osnovnu shemu
- 6 dioda ispravljača se može razdvojiti od 3 tiristora sa kontrolnom elektronikom te time pojednostaviti defektaciju i pojeftiniti popravak

Taj spoj tiristora (ne i ostalo) koristim na svojim kombiniranim reglerima. Poredak faza možda može utjecati na zagrijavanje, ali ne i na rad. Shema je na linku: http://www.regler.sper.hr/3f_regler_trokut.png. Shemu sa izmjenom nisam isprobao, ali vjerujem da će raditi prema predviđanju.

Također na http://regler.sper.hr/regleri.htm u samom dnu sam objavio dvije sheme monofaznih reglera (jedan paraleni i jedan serijski) te se mogu koristiti za samogradnju. Naravno imaju nekih nedostataka (a jednu sam ispravio kad sam je preuzeo jer je imala grešku), ali ne znači da su neupotrebljive.

Pozdrav
User avatar
sper
 
Posts: 3
Joined: 23-06-2010, 21:12

Re: alternator

Postby juka vk » 24-10-2014, 23:13

Pozdrav ljudi, da malo oživim temu.

Što mislite o tome da izoliram regler i direktno na četkice (uzbudu) dovedem istosmjernih 12V i da mjerim trofazni napon na armaturi?
Da li bi tu trebali biti nekakvih problema, diode necu micati nego samo izvesti žice s namata.

Kada se makne sva elektronika alternator bi trebao biti obični sinkroni generator s 6 pari polova...
User avatar
juka vk
 
Posts: 1094
Joined: 05-07-2006, 21:40
Location: Vinkovci, Hrvatska

Re: alternator

Postby Zez » 24-10-2014, 23:52

...ili običan trofazni generator sa 6 dioda u graetzovom spoju? Samo nagađam.
Lijenost je iz raja izašla.
Zez
 
Posts: 864
Joined: 21-11-2007, 01:04
Location: Osijek

Re: alternator

Postby niho » 25-10-2014, 22:29

Ne znam zašto bi izolirao regler. Izvedi te tri faze van i koristi kao regulisan trofazni napon. Frekvencija će zavisiti od broja obrtaja ali će napon biti stabilan. ne znam čime ga misliš pokretati ali ako dostigneš velik broj obrtaja kao u automobilu napon strašno raste i vjerujem da će doći do proboja dioda.
User avatar
niho
 
Posts: 1858
Joined: 24-09-2009, 17:26
Location: Brcko, Bosnia and Herzegovina

Re: Re: alternator


Re: alternator

Postby ton-haff » 29-01-2019, 19:55

nekako se dvojim između dva alternatora 14V 70A-njega sam restaurirao i 12V 85A,naime radim na jednom stroju koji je imao alternator od 14V gore,e sad kad sam pogledao katalog stroja vidim da je tvornička verzija alternatora 12v i 85a gore,a akomulator 110ah.,mislim se prebacit na tvorničku verziju?po vama dobro ili ne?
ton-haff
 
Posts: 25
Joined: 16-09-2018, 10:14

Previous

Return to Elektronika za početnike

Who is online

Users browsing this forum: milentze and 1 guest

GOOGLE