Relej paljenja problem

Diskusija o popravkama raznih elektronskih aparata. Njihove sheme, dorade i slično.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF

Post Reply
GTI_16V
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 56
Joined: 15-02-2012, 21:02

Relej paljenja problem

Post by GTI_16V »

Pozdrav... Imam problem na brodu sa Yanmarovim motorom 50KS... Izgorila su 2 anlasera u jednome danu... Ovlasteni servis kaze da je problem u releju paljenja koji kod tih modela nakon nekog vremena zna poceti lijepiti i anlaser zna ostati upaljen iako je pustena tipka za paljenje (poznat problem kod tih motora). Sad mene zanima neko trajno rjesenje, da li se moze taj relej zamijeniti nekakvim high current tranzistorom ili nesto slicno? Ili mozda postoje nekakvi releji koji su dosta otporniji na efekat zavarivanja kontakata?

Relej ovako izgleda

https://www.boatpartsandspares.co.uk/ek ... 2943-p.jpg
User avatar
tandrkalo
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 336
Joined: 18-01-2013, 00:06
Location: Srbobran
Contact:

Re: Relej paljenja problem

Post by tandrkalo »

Koliko Ampera je potrebno, i koji je napon upravljanja?
GTI_16V
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 56
Joined: 15-02-2012, 21:02

Re: Relej paljenja problem

Post by GTI_16V »

12V napon, ampera nisam siguran ali kabel sto ide na automat sa releja je 2.5 kvadrata, dakle pretpostavljam 10-ak ampera, eventualno koji vise u prvom momentu
User avatar
tandrkalo
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 336
Joined: 18-01-2013, 00:06
Location: Srbobran
Contact:

Re: Relej paljenja problem

Post by tandrkalo »

Koliko je KS taj motor? da li je moguce da tako tanka zica ide na anlaser?
Deluje mi da se moze staviti dosta deblji kabel.
Ako je samo 10A onda nije problem, ja bih tu uzeo pravi energetski kontaktor sa spulnom na 12vdc, da ima jedno 4 radna kontakta, i te kontakte vezao na red, to bi sprecilo lepljenje kontakata.
GTI_16V
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 56
Joined: 15-02-2012, 21:02

Re: Relej paljenja problem

Post by GTI_16V »

Oko 50ks je motor. Da vjerova ili ne, sa releja na automat ide 2 ipo kvadrata kabel a na kontakte spule kvadrat ipo. I to tvornicki... imas neki takav relej za primjer pa da vidim di se da narucit po nekoj normalnoj cijeni?
GTI_16V
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 56
Joined: 15-02-2012, 21:02

Re: Relej paljenja problem

Post by GTI_16V »

Volvo d255 npr ima rijeseno paljenje preko elektronike u kojoj nisam pronasa nikakav relej. I dosta pozdanije radi pa me zanimalo da li se to moze rijesiti preko nekakvih tranzistora mozda ili nema potrebe za tim
User avatar
tandrkalo
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 336
Joined: 18-01-2013, 00:06
Location: Srbobran
Contact:

Re: Relej paljenja problem

Post by tandrkalo »

Nisam neki full strucnjak za elektroniku, ali moze sa nekim mosfetom da se resi, ili vise njih, ima ih za malo para za velike struje.
A primer nekog kontaktora:
https://www.schrack.rs/prodavnica/kontr ... 0123h.html

a mozes i neki jeftiniji, bitno je samo vezati kontakte na red kako bi se put luka produzio sto vise i samim tim luk lakse gasio.
User avatar
WhiteHead
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1625
Joined: 28-06-2007, 18:36
Location: 75,35k; B&H

Re: Relej paljenja problem

Post by WhiteHead »

GTI_16V wrote:12V napon, ampera nisam siguran ali kabel sto ide na automat sa releja je 2.5 kvadrata, dakle pretpostavljam 10-ak ampera, eventualno koji vise u prvom momentu
Mislim dsa je tu puno više od 10-ak ampera (pročitaj na alnaseru)
Možeš probati sa SSR releima, ima ih do 40-50 A ali ja bih ipak više vjerovao većoj izvedbi tog tvog relea.
Nešto kao:
3010075a.jpg
3010075a.jpg (13.63 KiB) Viewed 5229 times
Samo pronađi isti ovakav na 12V.
Možeš potražiti među dijelovima za električne viličare ili dizalice.
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7871
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Relej paljenja problem

Post by pedja089 »

I dodaj kontrolnu lampicu koja vodi napajanje sa releja. Pa cak i ako se zalepi imas uvid u to. Kad je to vec poznata boljka...
GTI_16V
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 56
Joined: 15-02-2012, 21:02

Re: Relej paljenja problem

Post by GTI_16V »

Ako mislis bas na struju za anlaser sigurno da je veca od 10-ak A... Ja pricam za struji za automat (+ od anlasera je spojen kabelom 50 kvadrata, automat preko releja sa 2.5 kvadrata pa je moja pretpostavka nekih 10-ak 15 ampera...) Zahvaljujem na prijedlogu, vjerojatno su kvalitetniji ovi releji od tvornickih

@pedja dobra ideja za lampicu, samo je problem sta je botun od paljenja u kokpitu a sklopka od motorne baterije u motornom prostoru tako da i da se primjeti da je ostala upaljena lampica dok se dode do sklopke i ugasi proc ce 15-ak, 20 sekundi sta je opet puno... Jos te brodove voze razliciti skiperi a pola ih ne zna sta je sklopka uopce...
LAF
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1237
Joined: 19-07-2011, 14:42
Location: Sarajevo

Re: Relej paljenja problem

Post by LAF »

Uzmi automat-relej od bilo kojeg vozila. I ta izvedba kod tebe je automat anlasera, ali neka "sitnija"
izvedba. Automat anlasera prekida strujno kolo na dva mjesta (ti debeli sarafi gdje se veze akumulator).
Magnet privlaci kotvu koja prespaja te sarafe. U tome izgleda ima previse plastike gdje kotva jednostavno
zariba i ostane spojena.-
Jedino na sto trebas obratiti paznju-kod vozila je jedan kraj spule automata obicno vezan na kuciste,
pa provjeri na brodskoj instalaciji hoce li ga trebati izolovati (automat) od mase.-
pOz
Post Reply