Hakiranje reglera alternatora

Rasprava o el. shemama, pitanja i diskusije. Ako ti treba neka shema, ovdje pitaj.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax

Post Reply
skiper
Posts: 6
Joined: 14-05-2014, 07:43

Hakiranje reglera alternatora

Post by skiper »

Postovanje!
Ja sam ovdje novi. Nisam elektronicar nego el.tehnicar jake struje, ali se nekad poigram sa slabom na nekim jednostavnim sklopovima. Imam jedan problem, zapravo to je problem vise nas. Prije su baterije imale kod pune napunjenosti sutra dan napon os cca 12,6V. Danas je to nakon 15 dana 12,8 - 13,0 V. Posto su nam stari iskrini alternatori oni pune sa cca 13,8-14V. To je malo, jer trebamo sa vremena na vrijeme dopunjavati baterije. Osim toga ako je frizider na brodu na struju to je problem. Nije rijesenje sa reglerom od !4,2-14,5V.
Rijesenje bi bilo da napon ide do 16 ili 16.5V, naravno promjenjivo ili sa prekidacem i kontrolom napona.
Jedan ing. mi je poslao rijesenje kako hakirati postojeci regler na alternatoru, ali to mi je jako sturo i lose objasnio, pa sam ga nekoliko puta pokusao kontaktirati, ali neuspjesno.
Spominje zener diodu TL431 otpornik 1K i potenciometar 1-5K.
Treba prekinuti vezu izmedju lamelice koja u alternatoru dira regler (izolirati je) i izvuci zice vani i napraviti plocicu, koju treba ucvrstiti na alt.S tim bi se mogao napon alt dignuti za 2,5V.
Bio bih zahvalan za pomoc, Jer nije lako nositi baterije na punjenje, a ni struja nije bas pristupacna.Hvala!
User avatar
niho
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1895
Joined: 24-09-2009, 17:26
Location: Brcko, Bosnia and Herzegovina

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by niho »

Pozdrav. 12 voltni akumulator puniti preko 14,2V je čista glupost. Prekoračenjem ovog napona samo ćete postići da akumulator proključa i da destilirana voda počne isparavati iz njega. Pa zbog toga i postoji regler. Još ako je slučajno zapušen otvor za dekompresiju ćelija možete očekivati i eksploziju. Rješenje problema je ili ugradnja akumulatora većeg kapaciteta ili alternator koji može dati jaču struju ili punjenje na manjem broju obrtaja.
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by Black »

Na čemu ti se nalazi taj altenator? Punjenje preko 14.4 V više nije punjenje nego akumlaotr postaje aparat za kavu
skiper
Posts: 6
Joined: 14-05-2014, 07:43

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by skiper »

Postovanje! svima koji su procitali ovaj clanak, a narocito onima koji me savjetuju sto i kako bi trebao raditi.
Niko nije spomenuo bit problema, a to je ona tri elementa kako sloziti da bi dobio ono sto hocu.
Na kraju ako s motorom od 100KS pokrecem alternator od 100A, koji puni 2 akumulatora od 200Ahs, na to je prikljucen pretvarac od 5KW i punim termoakumulacionu pec. Sto je nekoga briga sto i zasto ja to radim.
Molio bi da se javljaju oni koji znaju rijesiti problem, znaci oni koji nece filozofirati sto je dobro a sto ne.
Ipak mi je struka struja, oko koje mi se vrtio cijeli radni vijek(sad sam u penziji), tako da znam sto radim i zasto.
Uostalom mjerite napon baterije kod punjenja, pa onda komentirajte. Hvala.
User avatar
niho
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1895
Joined: 24-09-2009, 17:26
Location: Brcko, Bosnia and Herzegovina

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by niho »

Niko nije ni imao namjeru pametovati, skrećemo ti pažnju na elemente o kojima treba voditi računa. Pošto znaš više od nas koji smo pokušavali pomoći: Sretno ti bilo u rješavanju problema.
User avatar
puknuti
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 670
Joined: 11-06-2007, 21:26
Location: Samobor
Contact:

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by puknuti »

Ja sam ih hakirao s jednom diodom , dakle 0.7 V iber norme .
Znači treba prekinuti vod koji unutarnji kontakt ( to je + pol) .vodi u tjelo reglera ..na mjesto prekida ugraditi diodu .
User avatar
WhiteHead
Pravi forumaš
Pravi forumaš
Posts: 1625
Joined: 28-06-2007, 18:36
Location: 75,35k; B&H

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by WhiteHead »

A ako si zaradio penziju na "struji" na način da od 73 kW dobiješ 5 kW na TA peći onda.......
Al' kao što reče Niho, vozi kud si navio....
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
skiper
Posts: 6
Joined: 14-05-2014, 07:43

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by skiper »

Postovanje svima!
Ovo vec pomalo prelazi u prepucavanja. Jedino je PUKNUTI napisao nesto sto bi odgovaralo onome sto trazim.
U taj krug treba staviti elemente za dizanje napona do 16,5V sa mogucnoscu smanjivanja na normalu, a postavio bi relej kojim bi kontakte spojio direktno, znaci sve se vraca u prvobitno stanje.
Puknuti, ako ti je poznato kako bi to rijesio volio bi da mi reces, jer vidim da ti je poznato o cemu govorim.
Molio bi ove ostale da mi recu koliki napon bude na kraju punjenja polupraznog akumulatora, znaci prije nego ga skinete sa punjaca.Naravno da taj punjac bude barem 20A. Bude oko 15.5-16V.
Prema tome, koja je razlika puniti akumulator ispravljacem odnosno punjacem ili alternatorom sa povisenim naponom.Tu se moze staviti sklop koji ce kad dostigne napon vratiti sve u pocetno stanje.
Neznam koliko vam je poznato, ali brodica obicno ima dvije odvojene instalacije. Jedna je motor i instrumenti, a druga je sve ostalo, znaci frizider, hidrofor, muzika, TV, rasvijeta, sidro, mada sidro nekad ima svoju bateriju. Baterije motora su srdovito vazda pune, medjutim servis odnosno druge baterije su poluprazne i pola sata voznje do 45 minuta nemoze ih napuniti. Osim toga tu je i odvajac baterija na kojemu imamo pad napona od 0,6-1,3V, zavisno od struje, znaci da se baterije nemogu napuniti. Neko je spomenuo jaci alternator, ali je zaboravio da s vremenom se napon dize, a struja pada.
Znaci ovo sto trazim nije nista nenormalno ni blesavo.
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by Black »

Molim vas ako me možete saslušat i dopustit da vam objasnim.

To što vi zovete punjačom, vjerovatno neki iskrin(einhal,black and decker...) punjač akumaltora od 10 kg. Nema ni P od punjača akumlatora.
Punjač za akumlator mora imati neke elektronike koja će punit akumlator do 14.4 V i konstatnom strujom.
A ne što rade ti jeftini punjači, kuhaju ga na 16V i struja se smanjuje kako se akumlator puni.
Stari akumlatori su to nekako i mogli izdržavat, novi AGM akumlatori nikako se ne smiju punit preko 14.7V
A da nepričam o li-ion koji će se zapalit(i nije ih niamlo lako ugasit) ako napon poraste malo više od dozvoljenog

Vjerujete mi to ne želite uradit od svog altenatora jer ćete u najboljem slučaju uništit akumlator.


Vama se ti protršači trebaju napajat preko altenatora, a ne akumlatora. Akumulator tu služi samo kao "stabilizator napona"

Sad jedino ako vi ne pričate o tome kada brod stoji da se baterije isprazne, pa ih vi želite napunit do sljedećeg stajanja?
skiper
Posts: 6
Joined: 14-05-2014, 07:43

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by skiper »

Jeste li vi mladi ludi i nadobudni ili vi mene zajebavate.
Pitanje je kako smanjiti napon izmedju G+ i R+ za 2Volta, a ne da mi drzite predavanje o punjenju baterija.
Ako ste u stanju odgovoriti na to pitanje nacrtajte i recite to je to, a ako neznate recite da neznate ili se nemojte javljati.
User avatar
Resistor
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 94
Joined: 19-08-2010, 07:15
Location: Hrvatska Čakovec

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by Resistor »

Evo jedan članak o tome, nisam ga pročitao do kraja,ako je to što ti tražiš.

http://www.smartgauge.co.uk/alt_mod.html

U svakom slučaju pripazi da ti napon na akumulatoru ne prelazi iznad 14.4 makimalno 14.7V
Zavisi dali je stari akumulator ili onaj bez održavanja.
Najbolje da pitaš nekog autoelektričara koji je max siguran napon punjenja za akumulator da ga ne uništiš.
Don't turn it on - take it apart!
User avatar
Resistor
Penjem se :)
Penjem se :)
Posts: 94
Joined: 19-08-2010, 07:15
Location: Hrvatska Čakovec

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by Resistor »

Evo i dodatka za otprilike 15v.
http://www.smartgauge.co.uk/alt_float.html
Naravno, na vlastitu odgovornost.
Don't turn it on - take it apart!
User avatar
puknuti
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 670
Joined: 11-06-2007, 21:26
Location: Samobor
Contact:

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by puknuti »

Zapravo se nešto malo vidi ..loš mobitel :oops: .
Image
bitno je dio obilježen strelicom , a taj dio je veza reglera i plus pola akumulatora odvojiti od ostatka reglera i ubaciti diodu .
Može se i dvije , dobije se više volti na izlazu .
JA sam izvukao izvode van tako da mogu brikom vratiti na "normalni" napon .
LAF
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1237
Joined: 19-07-2011, 14:42
Location: Sarajevo

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by LAF »

Ovakvo prepravljanje ima smisla samo ako je akumulator udaljen od generatora i na instalaciji
nastaje pad napona.

Napon Pb akumulatora za odrzavanje pripravnih celija je 2,23V po celiji.

Napon punjenja je za akumulatore koji su uvijek spremni za akciju, i bez stetnih posljedica po isti
2,3V po celiji (UPS- naprimjer)

Napon punjenja kada se akumulator puni i vrlo maltretira (automobil- startanje i potrosaci i kada se
automobil ne krece, generator na malom broju obrtaja je 2,4V po celiji.

Svako dalje povecanje napona bez strogo kontrolisanog akumulatora (temperatura-pritisak u celijama
je rizicno, kako po akumulator, tako i po okolinu.-

Skidanjem akumulatora sa punjaca bez ikakve potrosnje za par sati napon pada na onih 2,23V po
celiji sto za automobilske startne akumulatore iznosi 13,38V.
Prikljucenjem bilo kakvog pa i najmanjeg potrosaca napon pada na ovu vrijednost i lagano
silazi ka nazivnih 12V.

Napon akumulatora je hemijskim procesom dobijen i ne postoji nacin da bude visi.

Navedene cifre vrijede za bilo koju vrstu (SLA i sl) gdje je Pb tehnologija u pitanju.-

@skiper, nisi napisao kakve ili kakav alternator-generator ili alternatore imas i kakvi su regleri u
igri, nisu svi isti i na drugaciji nacin se postupa kod hakiranja. @puknuti dao primjer za
automobilski regler integrisan sa cetkicama. Ima reglera, posebno za snaznije masine koji
nisu integrisani sa cetkicama.-

pOz
User avatar
puknuti
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 670
Joined: 11-06-2007, 21:26
Location: Samobor
Contact:

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by puknuti »

Ovaj moj hakirani nije na vozilu nego na alternatoru kojeg vrtim elektromotorom .
Ta skamarija služi za brzo punjenje izmučenog akumulatora odnosno paljenje stroja u zimskim uvjetima .
Stvar ostaje priključena i uključena i u fazi startanja motora , pripomaže kao i električni starter .
Pri višem naponu poteže veču struju pa je prije spreman za ponovno startanje .
Zez
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 865
Joined: 21-11-2007, 01:04
Location: Osijek

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by Zez »

A u kakvom je stanju remen kojim motor pogoni alternator?
Lijenost je iz raja izašla.
User avatar
puknuti
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 670
Joined: 11-06-2007, 21:26
Location: Samobor
Contact:

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by puknuti »

Zez wrote:A u kakvom je stanju remen kojim motor pogoni alternator?
Da li je to pitanje meni ili autoru teme?
Zez
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 865
Joined: 21-11-2007, 01:04
Location: Osijek

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by Zez »

Autoru, naravno. Mora postojati neki razlog zašto alternator odjednom daje niži napon.
Lijenost je iz raja izašla.
skiper
Posts: 6
Joined: 14-05-2014, 07:43

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by skiper »

Postovanje svima!
Malo me nije bilo, ali evo, pokusat cu se zahvaliti Puknutom, jer je spomenuo diode, a kasnije mi je Resistor poslao link na kojemu ima puno lipih stvari i mnogi bi ga trebali posjetiti.
Odgovorit cu na neka pitanja.
Moj alternator puni u redu, kais odnosno remen je u redu, zapravo sve je u redu, kad bi potrosnja bila manja ili kad je nebi bilo.
Ali kad imam ledomat, frizider, muziku, sonder, hidrofor i neznam sto se upali, a vozi se od 30 do 45 minuta, naravno da nekih 200Ahs nije moguce napuniti.To su 3 baterije od cca 70Ahs. E sad mi treba ovo sto su mi dali Puknuti i Resistor. To u clanku pise da ako je potrosnja veca i kratko se vozi da se napravi ovo. Takodjer pise da bi bilo dobro ugraditi sklop koji iskljuci na 14,8V, a ukljuci na 13,3V.
Ja cu staviti 3 diode, a paralelno sa svakom mali prekidac, a sve ce vracati u prvobitno stanje jedan mali relej koji ce se ukljuciti sa komandne table.
Ok, ovaj smo problem rijesili.
Svima sve najbolje i mozda se cujemo kod nekog drugog problemcica.
Poseban pozdrav Puknutom i Resistoru,a da smo blize volio bi popiti pice.
LP iz Dubrovnika.
skiper
Posts: 6
Joined: 14-05-2014, 07:43

Re: Hakiranje reglera alternatora

Post by skiper »

Pozdrav!
Evo prije dva dana sam montirao alternator na motor.
Stavio sam dvije diode u seriju, a paralalno s njima po mali prekidac, tako da mogu birati jednu ili dvije, a patalelno svemu prekidac za vratiti sve u prvobitno stanje. Ljudi radi odlicno. Imao sam jedan voltmetar i ampermetar, tako da mogu pratiti situaciju, ali mislim da je jedna dosta za vrijeme koje meni treba.
I to je to!!!!!. Lp iz Dbk.
Post Reply