Altenator u motor

Forum o svemu i svačemu, ALI vezanim za elektroniku.

Moderators: stojke369, pedja089, [eDo], trax, LAF

User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Altenator u motor

Post by Black »

Evo jednog novog projekta, iako odavno razmišljam da altenator od auta pretvorim u motor i stavim ih kao pomoćni motor u autu(čisto za smanjenje goriva) taj projekat odgađam zbog problema mehaničkog spajanja da taj električni motor pokreće točkove. Pa dok ne nađem rješenje to će ostat još jedan projekt u glavi
Ali sličan tome bi se uskoro mogao ostvariti, a to je fora s ovog videa
https://www.youtube.com/watch?v=2N3MnFSTPz0

Da motor startam preko njegovih namotaja... Motor ima trofazne namotaje sa podobro debelom žicom i magnetom sa 4 pola, a za samo staratanje motoroa nije potrebna velika sila posebno kad je vruć dovoljan je mali trzaj na kurbuli da upali. Pa mislim da bi to čak moglo i upalit.

Slike i detalje projekta ću slat kako ih budem razvijao :)
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7871
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Altenator u motor

Post by pedja089 »

Za to ti treba trofazna naizmenicna struja... Vas bi se morao potruditi, a da ne spominjem mehaniku...
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Altenator u motor

Post by Black »

Da bi se okrenula radilica kada klip nabija kompresiju potrebno je ispod 1 Nm pa mi se sve čini da će ovo proradit.

Magnet ima 8 polova, ovo su namotaji u bojama, spojeni su u zvijezdu
https://www.docdroid.net/r6v0RN7/alanse ... 1.pdf.html

Pedja netreba naizmejnična struja nego samo kontroler kao za brushless motore
https://www.youtube.com/watch?v=bCEiOnuODac
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7871
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Altenator u motor

Post by pedja089 »

I ti usra motku sada... A sta je na izlazu BLCD kontrolera nego naizmenicna struja? Pogledaj snimak do kraja...
Kontroler za svaku fazu ima polu most...
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Altenator u motor

Post by Black »

Nismo se razumjeli kad kažeš naizmjenična u prvi mah sam pomislio da misliš da izlaz treba bit sinusan.
Da polu most na svaku fazu, ništa pretjerano komplicirano samo ima malo više lemljenja
Emigrant
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1430
Joined: 31-03-2011, 12:04
Location: N i t r a

Re: Altenator u motor

Post by Emigrant »

a da upotrebiš dinamo ?
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7871
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Altenator u motor

Post by pedja089 »

Previse polova, pa je prespor. Bar ovaj sto sam ja spajao...
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Altenator u motor

Post by Black »

Ne razumijem na šta misliš kad kažeš dinamo? I pod čega si ti mislio peđa kad si rekao mehanički teško izvedivo?
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7871
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Altenator u motor

Post by pedja089 »

User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Altenator u motor

Post by Black »

Ma ništa to, ovako mi je puno lakše samo namotaje pretvorim u brushless motor.

Da pitam dioda u mosfetima(u polumostu) jel dovoljna da zaštiti Mosfet od samoindukcije?
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7871
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Altenator u motor

Post by pedja089 »

Zavisi koji mosfet. Kod nekih je zener dioda u pitanju, pa moze da posluzi. Ali na tim snagama imas onda problem disipacije u samom mosfetu kada provodi zenerka. Neki mosfetovi imaju samo obicnu diodu, i ona tu ne moze nista.
Kako god trebace ti neka brza dioda spolja...
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Altenator u motor

Post by Black »

IRLZ44n je u pitanju, pa dobro startanje će trajat svega 2-3 sec. Toplina nebi trebala bit problem
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7871
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Altenator u motor

Post by pedja089 »

Mosfet je samo 110W, ako mu je maksimalni napon Vds 55V, to znaci da samo 2A indukovane struje moze da prodje kroz njega, e sad tamo ima i naveden parametar maksimalna energija pa treba preracunati. Ali kad pogledas ako stavis spoljasnju diodu, neku brzu, pri 2 A imas svega 2W disipacije...
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Altenator u motor

Post by Black »

Pa nije valjda pad napona kroz tu diodu 55 V?
LAF
Pravo sam se raspisao :)
Pravo sam se raspisao :)
Posts: 1237
Joined: 19-07-2011, 14:42
Location: Sarajevo

Re: Altenator u motor

Post by LAF »

Batali alternator-njegove mehanicke karakteristike-prevelik zazor izmedju rotora i statora ne dozvoljavaju
rad kao motora.-
pOz
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7871
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Altenator u motor

Post by pedja089 »

Ja i dalje ne razumem zasto se insistira na alternatoru kao motoru?
Zar nije jednostavnije uzeti elektromotor koji je namenjen tome? Mozesli detaljnije pokusati objasniti o cemu se radi? Video sam link i tamo je cilj da se sa sto manjom tezinom dobije elektricno paljenje...

Valjda sam sad ubo gde treba, ko razume shvatice...
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Altenator u motor

Post by Black »

Jedna stavka je manja masa, al druga je stvar što je ovo vec ugrađeno na motoru nemogu sad tu stavljat elektro motor mjesto namotaja.
Originalni alanseri su slabi i posle 27 god. nemoguce je nac ispravan. Pa tako ako želim elektrostarter jedina je opcija da pretvorim namotaje u elektro motor.
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Altenator u motor

Post by Black »

LAF-e zazor je 0.9 mm a kad spojim namotaje na akumlator momenta ima i vise nego dovoljno.
Slika namotaja da znate o čemu se radi
http://i.ebayimg.com/15/!BZbvQR!BWk~$(KGrHgoOKiUEjlLmWrB3BKms7n4QZw~~_35.JPG
User avatar
Black
Odlično uznapredovao
Odlično uznapredovao
Posts: 981
Joined: 17-12-2008, 15:44

Re: Altenator u motor

Post by Black »

Evo ga zavrtio se :D :D
https://www.youtube.com/watch?v=9xubIkfx7lI
Promjena faze je namještena na svako 100ms zato se tako sporo vrti. Bitno mi je sad samo da se vrti kansije ću stavit hall senzore da promjena faze bude precizna

Evo i sheme
https://s27.postimg.cc/ax9leeopf/brushless_v1.0.png
Trenutno mi se gornji red mosfeta grije(ovih spojenih na 12V), i to meni se čini najviše ovaj na L3 pa onda on prenosi toplinu na ostale. Pa ću sutra to malo pogledat nisam ni spajao osciloskop da vidim šta se dešava
User avatar
pedja089
Administrator sajta
Administrator sajta
Posts: 7871
Joined: 20-02-2007, 14:50
Location: Beočin -Srbija

Re: Altenator u motor

Post by pedja089 »

Svaka tebi cast :!:
Ja u prvi mah nisam skontao o cemu se radi, sad sve jasno. Jako me zanima kako ce se to ponasati kada dodje i cilindar.
Post Reply