Prepravka napojne u punjač za akumulatore

Diskusija o popravkama raznih elektronskih aparata. Njihove sheme, dorade i slično.

Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF

Post Reply
smoki
Posts: 1
Joined: 02-01-2013, 14:35

Prepravka napojne u punjač za akumulatore

Post by smoki »

Pozdrav,

Po internetu sam čitao o tome kako se može prepraviti napojna jedinica u punjač za akumulatore.
Zelena žica se spoji sa bilo kojom crnom, kako bih se upalila napojna jedinica. Bilo koja žuta žica je napona od 12 volti a i struja je od 8-12 ampera što otprilike odgovara akumulatoru. Međutim, sve sam to uradio, i sad kada napojnu prespojim na akumulator i upalim napojna radi ali baš nisam siguran da li se puni i druga stvar, kada je napojna isključena iz struje a spojena na akumulator ostaje i dalje da radi, ne gasi se uopće. Imali neko neko objašnjenje i prijedlog?
satsat
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 204
Joined: 30-09-2012, 14:01

Re: Prepravka napojne u punjač za akumulatore

Post by satsat »

ne radi ti napojna nego vent. za hlađenje. uzmi a-metar i vidi dali ti puni akumulator. ma da po nekim pravilima 12V aku ne možeš puniti sa 12V. A i ako struja punjenja pređe 8-12 A napajanje se isključuje
User avatar
bob4
Stariji član
Stariji član
Posts: 2572
Joined: 31-01-2010, 16:12
Location: Kutina

Re: Prepravka napojne u punjač za akumulatore

Post by bob4 »

Smoki. Pozdrav ; neznam koji si, ali da vidim prvi post. Malo pročitaj pravila foruma.
Drugo; akumulator se uvijek puni sa večim naponom. 12 volti je na akumulatoru pri punoj snazi pražnjenja. Akumulator se puni na nešto veći napon (proguglaj).
Na ovom forumu je to već bila tema (malo pretraži)....

ps. kud pobježe :azdaja: Ne dobi odmah odgovor na pladnju i ode :cry:
PJERO
Napredujem
Napredujem
Posts: 136
Joined: 22-01-2011, 08:33

Re: Prepravka napojne u punjač za akumulatore

Post by PJERO »

Evo ukratko da ne tražiš po forumima.
Akumulator puniš sa naponom 13,5-14,1 V i maksimalno 10% snage akumulatora.
Akumulator ispravan i pun ima napon oko 12,7V. Akumulator sa 12V ima kapacitet oko 50% vrijednosti.
Znaći 100Ah akumulator puniš sa max 14,1v i max 10A, s tim što je aku. puniji to će "A" padati. Ako struja punjenja ne pada ni nakon nekoliko sati, vjerojatno je akumulator uništen (čelije u kratkom spoju i sl.). Ako akumulator nije pun nakon max 8-10 sati onda je uništen. Ako voda u njemu vrije dok puni, tada je struja punjenja previsoka, a ako struja punjenja nije veća od 10% a akumulator vrije, onda je gotovo sigurno da je ta čelija(koja vrije) uništena tj. u kratkom spoju.
Možeš puniti i sa strujom manjom i od od 13,5V, ali ne manjom od 13,1v, možeš puniti i sa 1-2-3-4-5 do max 10A, ali tada vrijeme punjenja mora biti duže 12h, 18h, 24h, itd (Ovi podaci su kao za primjer da je akum. 100Ah)
Punjenje manjom strujom je kvalitetnije ali se mora obavljati duže vremena.
Nadam se da si shvatio.
Pozdrav
satsat
Pravo uznapredovao :)
Pravo uznapredovao :)
Posts: 204
Joined: 30-09-2012, 14:01

Re: Prepravka napojne u punjač za akumulatore

Post by satsat »

PJERO wrote:Možeš puniti i sa strujom manjom i od 13,5V, ali ne manjom od 13,1v
:lol:
User avatar
bob4
Stariji član
Stariji član
Posts: 2572
Joined: 31-01-2010, 16:12
Location: Kutina

Re: Prepravka napojne u punjač za akumulatore

Post by bob4 »

PJERO je htio olakšat, a zakomplicirao ga, pomiješao, netočnosti .... :cry:
PJERO
Napredujem
Napredujem
Posts: 136
Joined: 22-01-2011, 08:33

Re: Prepravka napojne u punjač za akumulatore

Post by PJERO »

Neznam na koju netočnost misliš ali je gore sve točno.
Točno je da napon nebi smio pasti ispod 12v pod punim opterečenjem, te bi se odmah morao vratiti preko 12,5v, ali zato nije dovoljan samo podatak npr: 12V, 100Ah, već i onaj treči, ovisno o potrošaču(starteru). Onaj podatak što iznosi 420A ili 680A ili 780 A isl. Taj podatak kazuje koliko trenutno smijete izvlačiti struje iz akumulatora. Na akumulatoru piše npr: 12V 100Ah 720A. O ovom trečem ovisi i razlika u cijeni. Provjerite!!!
Kada akum. odstoji, nakon punjenja nekih 5-6 sati pa mu izmjerite napon, a taj napon će sigurno biti ispod 13V onda vam ide ovako:
12,6v i više 100% napunjena, odnosno akum. drži 100% kapaciteta
12,5v 90% napunjena
12,4v 80% ili točno 12,42V
12,3v 70% ili točno 12,32v
12,2v 60% Ispod ovoga akum. stenje pri paljenju i najbolje kupiti novi.
12,1v 50% ili točno 12,06v
da ne idem dalje 11,31v akum ima samo 10% kapaciteta.
Što je akum stariji, taj će kapacitet biti niži.
Nisam htio nikoga opterečivati ovim podacima ali eto, ako nije točno obrazložite.
Svaka čelija, nova, max 2,2v x 6 čelija 13,2V. Ni iz tvornice idealno nije 13,2V. Eto zato ne ispod 13,1V, a inače alternatori pune sa 13,5v- 14,1V.
Ako iz akum. izvlačiš puno više struje nego on može dati, ( zato je onaj treči podatak bitan) zna se desiti da akum. eksplodira, jer se zna užatiti spoj u čeliji, te se stvara plin praskavac( tako se zove jer izazove pri eksploziji veliki prasak) koji tada eksplodira i doslovno raznese akumulator, što je opasno, ako ste blizu, da vas polije kiselina.
Eto. Možda je malo preopširno, ali neke se strvari nemogu opisati u dvi-tri riječi.
Nemojte da radi ovoga tema krene u krivi put, ali ako radite punjač, onda morate znati što vas očekuje kada punjač bude gotov, i hoće li zadovoljit Vaše potrebe.
Pozdrav, PJERO
User avatar
Feko
Stariji član
Stariji član
Posts: 4394
Joined: 23-07-2008, 06:18
Location: Hrvatska, Slavonija, Selo moje malo...

Re: Prepravka napojne u punjač za akumulatore

Post by Feko »

PJERO wrote:..
Možeš puniti i sa strujom manjom i od od 13,5V, ali ne manjom od 13,1v...
Na ovo je bob mislio, Lapsus je u pitanju, PJERO je vjerojatno mislio na napon a napisao struja...
Post Reply